Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
- 
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
vyhledává  a třídí informace 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
podporuje zájem ochrany zdraví 
 
- 
respektuje požadavky na životní prostředí 
 
 
 
| Rozvíjení smyslové citlivosti | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ 
 
- 
v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti; uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace 
 
- 
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými  smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky 
 
- 
interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace porovnává se svojí  dosavadní zkušeností 
 
- 
na základě vlastní zkušenosti nalézá a do komunikace zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil 
 
 
 | 
Linie - zhušťování, zřeďování, křížení čar, věcné kreslení 
Tvary a objemy - sledování základních přírodních zákonitostí na tvarově zajímavých rostlinách, stromech apod., sledování a srovnávání tvarů a objemů předmětů stejného tvaru a funkce 
Barvy - temperové, barvy nepestré, neutrální, všechny stupně šedé, sytost barvy, kontrast světla a stínu (pozadí) 
Objekty - prostorové rozestavění a umístění do formátu 
Vizuálně obrazná vyjádření podnětů hmatových, sluchových, pohybových 
Modelování z na vzduchu schnoucí hmoty 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					HPPEEV ZPŽ
						, 
					ŽP
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Uplatňování subjektivity | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ 
 
- 
v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti; uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace 
 
- 
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými  smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky 
 
 
 | 
Typy vizuálně obrazných vyjádření - komiks 
Přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením - hledisko jejich vnímání vizuální i haptické 
Prostředky pro vyjádření osobních zkušeností, fantazie a představ 
Pohyb těla - kresba 
Tématická kresba 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV LVOSV K
						, 
					PLEV ZPŽ
						, 
					VČP | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Ověřování komunikačních účinků | 
 
| výstupy | učivo | 
 
- 
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými  smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky 
 
- 
interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace porovnává se svojí  dosavadní zkušeností 
 
 
 | 
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření v rámci skupin, ve kterých se žák pohybuje 
Aktivní práce s ilustrací, poznávání různých vyjadřovacích prostředků porovnáváním ilustrací 
Průběžné rozvíjení smyslu pro krásu přírody a vztahu k životnímu prostředí 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MeV PRTOSV MV
						, 
					Ko
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |