Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
Kompetence sociální a personální
-
respektuje vnitřní řád školy
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
Kompetence k učení
-
používá obecně užívané termíny
-
vyhledává a třídí informace
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
učí se sebehodnocení
Kompetence občanské
-
respektuje zákony a společenské normy
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
podporuje zájem ochrany zdraví
-
respektuje požadavky na životní prostředí
Rozvíjení smyslové citlivosti |
výstupy | učivo |
-
rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ
-
v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti; uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace
-
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky
-
interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace porovnává se svojí dosavadní zkušeností
-
na základě vlastní zkušenosti nalézá a do komunikace zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
Linie - zhušťování, zřeďování, křížení čar, věcné kreslení
Tvary a objemy - sledování základních přírodních zákonitostí na tvarově zajímavých rostlinách, stromech apod., sledování a srovnávání tvarů a objemů předmětů stejného tvaru a funkce
Barvy - temperové, barvy nepestré, neutrální, všechny stupně šedé, sytost barvy, kontrast světla a stínu (pozadí)
Objekty - prostorové rozestavění a umístění do formátu
Vizuálně obrazná vyjádření podnětů hmatových, sluchových, pohybových
Modelování z na vzduchu schnoucí hmoty
|
pokrytí průřezových témat |
OSV RSP
,
SaS
,
SRaSO
,
PH
,
K
,
HPPEEV ZPŽ
,
ŽP
,
VČP |
přesahy |
|
Uplatňování subjektivity |
výstupy | učivo |
-
rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty); porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ
-
v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti; uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace
-
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky
|
Typy vizuálně obrazných vyjádření - komiks
Přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením - hledisko jejich vnímání vizuální i haptické
Prostředky pro vyjádření osobních zkušeností, fantazie a představ
Pohyb těla - kresba
Tématická kresba
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LVOSV K
,
PLEV ZPŽ
,
VČP |
přesahy |
|
Ověřování komunikačních účinků |
výstupy | učivo |
-
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně obrazné vyjádření volí vhodné prostředky
-
interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření; odlišné interpretace porovnává se svojí dosavadní zkušeností
|
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření v rámci skupin, ve kterých se žák pohybuje
Aktivní práce s ilustrací, poznávání různých vyjadřovacích prostředků porovnáváním ilustrací
Průběžné rozvíjení smyslu pro krásu přírody a vztahu k životnímu prostředí
|
pokrytí průřezových témat |
MeV PRTOSV MV
,
Ko
,
ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|