Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
 
 | 
 Učební osnovy 
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů 
- 
 je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení 
 
- 
 sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů 
 
- 
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit 
 
- 
nenechá se odradit neúspěchem a nachází  jiná řešení 
 
- 
umí naslouchat ostatním členům v týmu 
 
- 
učí se asertivnímu chování 
 
- 
učí se oceňovat více cest k řešení problému 
 
 
 
Kompetence sociální a personální 
- 
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách 
 
- 
respektuje vnitřní řád školy 
 
- 
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu 
 
- 
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu 
 
- 
oceňuje zkušenosti druhých lidí 
 
- 
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska 
 
- 
seznamuje se s kulturou země, ze které je spolužák 
 
- 
zapojuje se do evropských projektů 
 
 
 
Kompetence pracovní 
- 
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky 
 
- 
žák je  veden ke koncentraci na pracovní výkon 
 
- 
vytváří si pozitivní vztah k práci 
 
- 
dodržuje vnitřní řád školy, učeben 
 
 
 
Kompetence k učení 
- 
propojuje získané znalosti do souvislostí 
 
- 
používá obecně užívané termíny 
 
- 
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace 
 
- 
dokáže pracovat s chybou 
 
- 
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení 
 
- 
vytváří si plán pro dosažení učebních cílů 
 
- 
učí se pracovat samostatně a tvořivě 
 
- 
učí se sebehodnocení 
 
 
 
Kompetence komunikativní 
- 
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim 
 
- 
vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu 
 
 
 
Kompetence občanské 
- 
odmítá útlak a hrubé zacházení 
 
- 
je schopen empatie 
 
- 
respektuje zákony a společenské normy 
 
- 
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu 
 
- 
poskytne dle svých možností účinnou pomoc 
 
- 
v krizových situacích se chová ohleduplně 
 
 
 
| Vizuálně obrazné vyjádření.Uspořádání prvků ve vztazích.Linie, tvary, formy, objemy, světlo, stín, textura, barvy - základní a doplňkové. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Zobrazování přírodních a umělých forem: 
Výseky z nejbližšího okolí - domy ( perspektiva ) 
                                        - stroje 
                                        - auta 
                                        - přírodní detaily - přírodní tvary ( rostliny, živočichové, kořeny, kůra,  hmyz, struktury, rostliny, květiny, stromy, plody, ovoce, 
                                                                                             zelenina, řezy)  
                                        - lidská hlava, lidské tělo. 
                                        - ze života dětí 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Seskupení objektů do celků.Lineární vztahy.Světlostní a barevné vztahy. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Dekorativní práce : dekorativní práce s linií, barvou- kresba 
                                                                                 - kolorovaná kresba 
                                                                                 - malba 
Dekorativní plochy a tvary z barevných papírů: vystřihování 
                                                                          - posunování 
                                                                          - překlápění 
                                                                          - barevný papír 
Dekorativní plochy: ryby ptáci, drak - redisové pero 
                                                         - tuš 
                                                         - kreslící papír 
                                                         - malba 
                                                         - vystřihování a koláž 
Prostorové vytváření: špejle 
                                  - krabice 
                                  - lepení 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Kresba, malba, lavírovaná kresba, kolorovaná kresba, negativní kresba, monotypy, aplikované grafické techniky, koláž, kombinované techniky, batika - vyvazovaná, vosková. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Tématické práce: Ze života dětí, společnosti a dospělých 
                          - malba, kresba, lavírovaná kresba, tuš, kolorovaná kresba, negativní kresba. 
Zobrazování umělých a přírodních forem:Lidská hlava, lidské tělo 
                          - kresba, malba, kombinace technik 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Reflexe ostatních uměleckých druhů a podnětů z okolí.Vztahy vnímání zrakem a ostatními smysly.Vnímání výtvarného umění prostřednictvím nejenom výtvarných prostředků, nýbrž užití vztahů zrak - empatie do zvoleného díla. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Tématické práce:Ze života  dětí a společnosti 
                          - kresba 
                          - malba 
                          - kolorovaná kresba 
                          - kombinace technik - kombinace voskové barvy s vodovými barvami 
                          - lavírovaná kresba tuší 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Kombinace a variace vlastní tvořivosti , podnětem je např. reklama, reprodukce, tisk. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Výtvarné práce v materiálu: vitráž, mříž, mozaika, kamínky, dřevo,papír a jiné 
                                           - sestavování, tvarování, papír,textil, hlína,prvky různých materiálů ( prefabrikátů a jiné ) 
                                           - malba spojená s reprodukcemi 
                                           - tvoření vlastních sketchů, reklam 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 OSV RSP
						, 
					SaS
						, 
					SRaSO
						, 
					PH
						, 
					K
						, 
					PL
						, 
					MV
						, 
					Ko
						, 
					KaK
						, 
					ŘPRD
						, 
					HPPE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Užití objektů.Prostředky pro vyjádření emocí, nálad, fantasie, představivosti, empatie, ale také zkušenosti. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Prostorové vytváření: Vytváření, sestavování reliéfních prvků - sádra 
                                   - Barevné řešení, papír, hlína- malba 
                                  - reprezentační výrobky- vytváření, sestavování, případně barevné řešení 
                                  - Objekty určené do prostorů budovy školy -  vytváření a konstruování, barevné řešení 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Vizuálně obrazné vyjádření. Skulptura, plastika, volná malba, objekty, hračky. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Tématické práce:volná  malba 
                          - tvorba objektů ze špejlí, lepení, sestavování 
                          - kresba, kolorovaná kresba 
                          - lavírovaná kresba, negativní kresba 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 VMEGS ES
						, 
					OES
						, 
					JE | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Nalézání a zaujímání osobního postoje, prohlubování komunikačního obsahu a jeho proměn. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Hodnocení stvořených vizuálně obrazných vyjádření. 
Učení se komunikace prostřednictvím vizuálně obrazných vyjádření za pomocí literatury 
- animace - nápodoba výtvarných prací  prostřednictvím malby, kresby, lavírované kresby, negativní kresby apod. 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Postoje k obrazným vyjádřením | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Prezentace vizuálně obrazných vyjádření ve vztahu  k okolí. 
- rozvíjení komunikace 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
 | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
| Kultura ve výtvarném umění.Pravěk,Antika, Křesťanské umění, Románské umění, Gotika, Baroko, Rokoko, Manýrismus,Romatismus,Moderní umění ( Ismy ),Op Art, Pop Art, současnost. | 
 
| výstupy | učivo | 
 
| 
 | 
Pravěk- sochařství, malířství, architektura 
Antika -  sochařství, malířství, architektura 
Křesťanské umění - sochařství, malířství, architektura 
Románské umění -  sochařství, malířství, architektura 
Gotika - sochařství, malířství, architektura 
Renesance -  sochařství, malířství, architektura 
Baroko - sochařství, malířství, architektura 
Rokoko -  sochařství, malířství, architektura 
Manýrismus -   sochařství, malířství, architektura 
Romantismus -  sochařství, malířství, architektura 
Moderní umění - impresionismus, fauvismus, kubismus, futurismus,op -Art, současnost -  sochařství, malířství, architektura 
Op Art, Pop Art -   sochařství, malířství, architektura 
Současnost -   sochařství, malířství, architektura 
Výběr výtvarné osobnosti zvoleného období. 
 
 | 
 
| pokrytí průřezových témat | 
 
| 
 MuV KD
						, 
					LV
						, 
					EP
						, 
					PM
						, 
					PSSS | 
 
| přesahy | 
 
 | 
 
 
 
 
 
 |