Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Učební osnovy
Umění a kultura
Kompetence k řešení problémů
-
příjímá zodpovědnost za výsledek řešení problému a umí jej obhájit
-
sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
-
je schopen posoudit problém, vyhledat k němu vhodné informace, diskutovat o možnostech řešení
-
nenechá se odradit neúspěchem a nachází jiná řešení
-
umí naslouchat ostatním členům v týmu
-
učí se asertivnímu chování
-
učí se oceňovat více cest k řešení problému
-
k problémům se vyjadřuje v anketách pro školní časopis
Kompetence sociální a personální
-
dodržuje a respektuje zákony třídního kolektivu
-
respektuje vnitřní řád školy
-
umí pracovat ve dvojicích a ve skupinách
-
aktivně se účastní komunikačních třídnických hodin
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
čerpá zkušenosti a respektuje různá hlediska
-
zapojuje se do evropských projektů
Kompetence pracovní
-
adaptuje se na jiné prostředí a nové pracovní podmínky
-
žák je veden ke koncentraci na pracovní výkon
-
vytváří si pozitivní vztah k práci
-
dodržuje vnitřní řád školy, učeben
-
zapojuje se do zájmových aktivit ve škole i mimo školu
-
přispívá příspěvky do školního časopisu
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
propojuje získané znalosti do souvislostí
-
používá obecně užívané termíny
-
při hodnocení se používají převážně prvky pozitivní motivace
-
dokáže pracovat s chybou
-
vědomě eliminuje rušivé podněty a vytváří si optimální podmínky pro učení
-
učí se sebehodnocení
-
učí se pracovat samostatně a tvořivě
-
vytváří z těchto zdrojů samostatné práce
Kompetence komunikativní
-
účastní se na mezinárodních projektech
-
rozumí různým typům textů a záznamů
-
naslouchá promluvám druhých lidí a porozumí jim
Kompetence občanské
-
odmítá útlak a hrubé zacházení
-
je schopen empatie
-
respektuje zákony a společenské normy
-
je si vědom svých povinností ve škole a mimo školu
-
poskytne dle svých možností účinnou pomoc
-
v krizových situacích se chová ohleduplně
-
respektuje požadavky na životní prostředí
-
podporuje zájem ochrany zdraví
Rozvíjení smyslové citlivosti |
výstupy | učivo |
-
při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření; porovnává je na základě vztahů (světlostní poměry, barevné kontrasty, proporční vztahy a jiné)
-
užívá a kombinuje prvky vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy; v objemovém vyjádření modelování a skulpturální postup; v prostorovém vyjádření uspořádání prvků ve vztahu k vlastnímu tělu i jako nezávisl
-
při tvorbě vizuálně obrazných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy
-
nalézá vhodné prostředky pro vizuálně obrazná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly; uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě
-
osobitost svého vnímání uplatňuje v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci vizuálně obrazného vyjádření; pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů a prožitků svobodně volí a kombinuje prostředky (včetně prostředků a postupů současného výtvarného uměn
|
Modelování z keramické hlíny - snaha o vyjádření pohybu
Kresba dle skutečnosti, kresba v plenéru (školní budova)
Kresba tradičními materiály a uhlem
Světlostní a barevné kvality
Používání běžných pojmů z nauky o barvě (Goethův kruh, míchání, kontrasty)
reflexe a vztahy zrakového vnímání k vnímání ostatními smysly (vizuálně obrazná vyjádření podnětů čichových, chuťových, hmatových, sluchových a pohybových)
Umělecká výtvarná tvorba, fotografie, film, tiskoviny, televize, reklama a elektronická média
Prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ, osobních zkušeností
Další techniky plastického vyjadřování - frotáž, modelování z drátů a sádry
|
pokrytí průřezových témat |
MuV LV
,
PSSSOSV PH
,
K
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPEVMEGS OESEV E
,
ŽP |
přesahy |
|
Uplatňování subjektivity |
výstupy | učivo |
-
při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření; porovnává je na základě vztahů (světlostní poměry, barevné kontrasty, proporční vztahy a jiné)
-
při tvorbě vizuálně obrazných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy
-
osobitost svého vnímání uplatňuje v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci vizuálně obrazného vyjádření; pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů a prožitků svobodně volí a kombinuje prostředky (včetně prostředků a postupů současného výtvarného uměn
|
Typy vizuálně obrazných vyjádření - práce s fotografií a reklamou
Přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením - hledisko jejich vnímání vizuální i haptické, statické, dynamické
Prostředky pro vyjádření osobních zkušeností, pocitů, nálad a emocí
Pohyb těla - malba
Umístění těla v prostoru
Akční tvar malby a kresby
Tématická kresba
|
pokrytí průřezových témat |
MuV KD
,
LVMeV VAMS
,
FVM
,
TMS
,
PRTOSV PH
,
K |
přesahy |
|
Ověřování komunikačních účinků |
výstupy | učivo |
-
porovnává různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace
-
nalézá a do komunikace v sociálních vztazích zapojuje obsah vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil
|
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření - vysvětlování výsledků tvorby podle vlastních schopností a zaměření
|
pokrytí průřezových témat |
MeV KČPPMS
,
PRTOSV ŘPRD
,
HPPE |
přesahy |
|
|